Ce spun cursantele si trainerii

Prof. Univ. Dr. Alecxandrina Deaconu, Prodecan Facultatea de Administrare a Afacerilor cu predare in limbi straine Academia de Studii Economice Bucuresti, coordonator de formare in cadrul proiectului

Proiectul Sanse egale pentru cariere de succesmi-a oferit ocazia de a intalni, in diferite regiuni ale tarii, specialisti-femei din diverse domenii de activitate, cu care am avut placerea de a dezbate tematici de resurse umane si de a ne convinge, inca o data, daca  mai era nevoie, ca cea mai importanta sansa a oricarei companii este aceea de a intelege si de a folosi plenar potentialul propriilor angajati.

Generozitatea subiectelor abordate dar mai ales implicarea cursantelor, interesul lor de a intelege, de a participa la dezbateri, de a oferi solutii bazate pe propria experienta, au facut ca timpul  destinat activitatilor noastre sa para mult prea scurt.

      Profesia mea si preocuparile legate de managementul resurselor umane mi-au prilejuit si de aceasta data, numeroase satisfactii generate de faptul ca:

  • am stimulat interesul si dorinta cursantilor de a contribui, ca specialisti la cresterea performantei organizatiilor in care isi desfasoara activitatea;
  • am transmis, celor cu care m-am intalnit, idei si principii de managementul resurselor umane in care cred;
  • am contribuit la cresterea randurilor celor care vor si stiu sa desfasare o activitate profesionista in domeniul resurselor umane;
  • am scos la lumina rezervele de crestere organizationala pe care le poate asigura managementul resurselor umane,
  • am descoperit numeroase aspecte legate de practicile organizatiilor din Romania;
  • am contribuit la cresterea increderii femeilor in propriile lor competentele profesionale si am militat pentru sanse egale de cariera pentru fiecare dintre noi;
  • am descoperit femei de succes  din experienta carora am preluat;
  • am invatat cum se aplica managementul resurselor umane in diverse domenii de activitate;
  • am invatat sa fiu increzatoare in comunitatea specialistilor de resurse umane si, mai ales in FEMEILE specialist care aleg sa aiba o cariera in domeniul resurselor umane.

 

Pentru toate aceste lucruri, dragi cursante, va multumesc!

 

Mihaela Tomaziu-Todosia, absolventa curs Competente Antreprenoriale, Iasi
Sef Departament Managementul Proiectelor Europene
Universitatea de Medicina si Farmacie "GRIGORE T. POPA" Iasi

Cand m-am inscris la acest curs am avut impresia ca va fi doar un alt curs la care voi participa.

Deja la prima sedinta am observat buna organizare, atentia la detalii, experienta organizatorilor.

Apoi, am apreciat seriozitatea si profesionalismul formatorului. Am participat la mai multe cursuri, si  aici nu am simtit cand a trecut timpul: captivant, antrenant, fara timpi morti, momente in care ritmul se rupe. Discutiile cu formatorul continuau si dupa incheierea cursurilor.

Chiar si examenul final mi-a dat senzatia ca are rolul de fixare a cunostintelor dobandite, ca o finalizare potrivita a acestui curs si nu o evaluare “sterila”, de ierarhizare a cursantilor.

Si atunci am avut placuta senzatie de surprindere: iata ca si in Romania se poate face un lucru serios la standarde europene.

Am avut ceva de invatat cu adevarat si sunt convinsa ca imi va ajuta candva.

Multumesc pentru cursul acesta si felicitari!

 

Elena POPA, absolventa curs Manager Resurse Umane, Bucuresti
Manufacturing, Constructions & Engineering Team Leader - Antal International Network

In primul rand, atmosfera generala in toate cele 3 week-end-urile a fost una foarte relaxata, prietenoasa si deschisa. Domnul Cristian Marinas ne-a predat partea teoretica intr-o maniera  interactiva, implicandu-ne constant in discutii pe marginea materialului din curs. Mi s-au parut deosebit de utile si benefice  informatiile adaptate la realitatea din Romania si la companiile de aici. De asemenea, instrumentele de auto-evaluare folosite (mai multe baterii de teste) si jocurile pe echipe au fost foarte utile.

In saptamana urmatoare, dna Ramona Igret ne-a prezentat cateva studii de caz, foarte bine alese si reprezentative pentru orice specialist de resurse umane.  Seminariile au continuat in acelasi stil interactiv, cu multe exemple concrete prezentate de cursante din experienta in organizatiile in care au lucrat sau lucreaza in prezent.

Ultimul week-end a fost unul special in care accentul s-a pus pe abilitatile de prezentare si pe munca in echipa. De asemenea am fost implicate in exercitii pentru alcatuirea fiselor de post si prezentarea diverselor stiluri de interviu structurat, precum si intrebarile cel mai des intalnite la interviurile pentru anumite pozitii.

In concluzie, au fost 3 week-end-uri pline, cu informatii utile, prezentate intr-un stil deschis si profesionist si cu prietenii noi legate :)

Va multumim pentru aceasta oportunitate si pentru profesionalism!

 

Mihaela NECHIFOR, absolventa curs Manager Resurse Umane, Iasi, Consultant in management - S.C. Profile Business Consulting S.R.L.

M-am inscris la cursul de “Manager resurse umane” avand asteptari foarte mari. Tragand linie la final am fost incantata sa constat faptul ca entuziasmul initial mi-a fost intretinut pe toata perioada de instruire de atmosfera in care ne-am desfasurat activitatea. Ma bucur ca am intalnit o echipa bine organizata, traineri excelenti, care au putut preda un curs interesant si au avut capacitatea de a sustine elementele teoretice prezentate cu exemple clare, metode reale si modele testate. Experienta acestora s-a oglindit in prezentarea concreta a situatiilor cu care s-au intalnit, precum si a variatelor solutiilor pe care ni le-au oferit spre analiza.

De asemenea participantele la curs au fost atent selectionate, dupa profile bine definite, lucru care a ajutat la inchegarea unei echipe intr-un timp relativ scurt. Recomand acest curs, daca se va mai organiza, oricarei persoane ainteresate de o dezvoltare profesionala in acest domeniu, dar nu numai, deoarece consider ca informatiile acumulate m-au ajutat si pe plan personal.

Multumesc trainerilor pentru referintele si experientele impartasite si astept cu nerabdare sa particip si la alte cursuri organizate.

 

Carmen Paunescu este profesor universitar doctor la Departamentul UNESCO pentru Administrarea Afacerilor, Facultatea de Administrarea Afacerilor, cu predare in limbi straine, Academia de Studii Economice din Bucuresti

Participarea mea in cadrul acestui program mi-a oferit pentru prima data prilejul sa lucrez cu o echipa formata numai din personaje de gen feminin. As putea califica aceasta experienta ca fiind formidabila. Am invatat despre femei ca sunt nu numai extrem de creative si vad solutii pentru majoritatea problemelor care ne inconjoara in viata de zi cu zi, ci au si nenumarate idei, inclusiv de afaceri, pe cat de realiste, pe atat de simplu de implementat si, in plus, intr-un mod economicos. Cu toate acestea, calitatea de mama primeaza in orice situatie, iar tot ceea ce facem dincolo de caminul nostru vine sa completeze si sa alimenteze fericirea in mijlocul familiei. Chiar si asa, profesia noastra ramane o cerinta de baza pe care simtim nevoia sa o exercitam, sa demonstram expertiza, profesionalism si constiinciuozitate si sa ne aducem astfel contributia in mediul in care traim.

In dezbaterile noastre s-a dovedit, totodata, ca femeile (cu o experienta mai mare sau mai mica in managementul unei organizatii) au o disponibilitate si capacitate de ascultare ceva mai limitate si au tendinta de a “judeca” imediat opinia interlocutoarei(lor), atunci cand aceasta contravine propriilor lor judecati sau convingeri. Acest lucru, cu siguranta, afecteaza relatiile noastre umane si de afaceri.

Exista, totusi, o intrebare la care nu am reusit inca sa raspundem in multiplele sedinte de brainstorming si brainwriting in care am participat, si anume: Ce trebuie sa faca femeile pentru a se sustine profesional in mod reciproc, cel putin la fel de solidar si sustinut precum partenerii lor de afaceri de gen masculin?

 

 

Prof. Univ Dr. Adrian Dumitru Tantau – PhD, Decanul Facultatii de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti

 

 

Dr. Violeta DINCA, formator Competente Antreprenoriale, cadru didactic in cadrul catedrei de Managementul Afacerilor din Academia de Studii Economice din Bucuresti

Scopul modulului de "Competente antreprenoriale" este acela de a oferi noi perspective, de a incuraja cursantele sa se gandeasca la posibilitatea deschiderii unei afaceri proprii.

Cursurile au fost astfel concepute incat sa stimuleze creativitatea, spiritul de initiativa, asumarea riscurilor precum si alte calitati necesare dezvoltarii spiritului antreprenorial.

Ca formatori am oferit cursantelor nu doar ocazia de a intra in contact cu notiuni si concepte de business si informatii actuale din diverse domenii de activitate, dar si cu oameni capabili si interesanti, alaturi de care pot face schimb de experiente.

Opiniile pozitive ale participantelor la sfarsitul modulului fata de cunostintele pe care le-au acumulat in cadrul cursurilor ne-au bucurat foarte mult si ne-au stimulat sa ne actualizam prezentarile inainte de fiecare serie cu si mai multe informatii interesante.

Cea mai mare satisfactie a fost feedbackul cursantelor care au apreciat foarte mult calitatea predarii si care au mentionat ca modulul de “Competente antreprenoriale” le-a oferit nu doar uneltele necesare conceperii unui plan de afaceri, dar si incredere in fortele proprii.

 

 

Dr. Laurentiu FRATILA, formator Competente Antreprenoriale, cadru didactic in cadrul catedrei de Managementul Afacerilor din Academia de Studii Economice din Bucuresti
Lector universitar doctor, membru al colectivului Departamentului Management, Facultatea Management, Academia de Studii Economice din Bucuresti.
Doctor in management, specializarea managementul resurselor umane.

 

 

Lect. univ. dr. Cristian MARINAS, Managementul Resurselor Umane, Facultatea Management, Departament Management: Cursul de Managementul Resurselor Umane desfasurat in cadrul proiectului POSDRU/97/6.3/S/64237, Sanse egale pentru cariere de succes, se adreseaza tuturor femeilor interesate sa se initieze sau sa isi imbogateasca cunostintele in domeniul resurselor umane.

Utilitatea informatiilor prezentate in cuprinsul cursului este de necontestat, indiferent de pozitia detinuta in cadrul organizatiei, chiar daca este vorba de un post de conducere sau unul de executie, strict in departamentul de resurse umane sau in cadrul altui departament al organizatiei. Aceasta deorece tematica abordata este una de maxima actualitate, incercand sa reflecte, intr-o masura cat mai mare, realitatile cotidiene cu care ne confruntam in practica organizationala din perspectiva practicilor de resurse umane.

Temele abordate, exemplele, studiile de caz si simularile puse in practica la cursul de managementul resurselor umane, ii ajuta pe cursanti sa se descopere si sa isi evalueze contributia personala la dezvoltarea organizatiei ai carei membri sunt,pe de o parte, iar pe de alta parte sa se autoevalueze si sa poata aprecia in ce masura traseul profesional pe care si l-au ales corespunde propriilor asteptari si obiective.

PARTENERI

Proiect derulat de SIVECO Romania, Academia de Studii Economice din Bucureşti şi agenţia de presă Mediafax




AUTENTIFICARE

Imagine CAPTCHA
Introduceţi caracterele prezentate in imagine.

FORMULARE

În cadrul proiectului vor fi folosite toate tipurile de chestionare elaborate în contextual participării la evenimente, care vor pune accent pe indicatorii stabiliţi cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor personale. Impresiile participanţilor la diferite evenimente vor fi consemnate pe formularele special întocmite, macheta acestora fiind concepută pentru consemnarea tuturor datelor necesare realizării indicatorilor proiectului.