Cazuri de succes

Cum sa castigi competente antreprenoriale

Femeile de succes vorbesc despre reusita in afaceri

Irina Socol, SIVECO Romania: Pentru a avea succes, trebuie sa-ti placa ceea ce faci

Conduce de 20 de ani SIVECO Romania, chiar de la infiintarea firmei, despre ale carei inceputuri spune ca „este o poveste tipica pentru inceputul anilor ‘90".

Absolventa a Facultatii de Automatica, specializarea Calculatoare de proces (1981), in primii ani ai capitalismului Irina Socol si sotul ei lucrau la Institutul de Cercetari pentru Tehnologia Informatiei. La un moment dat, au fost solicitati de o firma din Franta care dorea sa infiinteze un departament de asigurare si control al calitatii intr-o tara din Europa de Est.

La momentul acela dezvoltarea de software se facea in India, "unde am lucrat trei luni intr-un «orasel», Bangalore (cu 6 milioane de locuitori)". Alaturi de colegii indieni au reusit sa puna la punct o metodologie de testare si de control al calitatii. Au infiintat un departament de asigurare si control al calitatii, sediul fiind chiar in locuinta familiei Socol. Au plecat la drum la inceputul lui 1992, "in doi, si am ajuns, in prezent, la o echipa de 1.000 de specialisti". De inceputul acelei perioade se leaga, isi aminteste acum Irina Socol, un moment esential al carierei sale, cand a decis ca din expert software sa devina manager al companiei SIVECO Romania. Compania a implementat de-a lungul anilor sute de proiecte de mare complexitate si anvergura pentru organizatii din 24 tari. SIVECO Romania are acum peste 1.400 de clienti, o cifra de afaceri de 68 milioane euro, 15 milioane de utilizatori ai solutiilor la nivel national si international. Intre actionarii SIVECO Romania se numara Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investitii administrat de Enterprise Investors) si SIVECO Netherlands B.V.

BUSINESS Magazin: E mai usor sau mai greu sa te impui ca lider, fiind femeie?

Irina Socol, SIVECO Romania: In mod fundamental, o afacere de succes se bazeaza pe o echipa, condusa de persoane cu calitati de lider, intr-un climat in care se promoveaza increderea si colaborarea. In lumea afacerilor, diferentierea liderilor in femei si barbati este putin relevanta.

BUSINESS Magazin: Cum v-ati caracteriza stilul de conducere si/sau de creare a unei afaceri?

Irina Socol, SIVECO Romania: Eu cred foarte mult in puterea exemplului, in profesionalism, seriozitate si pasiune, curaj si determinare. Apartin unei generatii care a beneficiat, pe de-o parte, de indrumarea unor profesori exceptionali si care a avut, totodata, posibilitatea sa valorifice cunostintele teoretice dobandite in locul si la momentul potrivit - dupa 1990, cand se nastea piata romaneasca de IT si industria locala de software.

BUSINESS Magazin: Care sunt calitatile feminine care ajuta in business?

Irina Socol, SIVECO Romania: Pentru a avea succes ca manager, trebuie sa iti placa extrem de mult ceea ce faci, sa ai o buna intuitie a oportunitatilor, o evaluare realista a riscurilor, capacitatea de a fi un exemplu pentru echipa, dorinta proprie de a performa, o viziune curajoasa, increderea in reusita, implicarea totala. Aceste calitati se bazeaza pe structura interioara a fiecaruia, dar si pe modelele si valorile cu care a fost educat.

BUSINESS Magazin: Cum impacati cariera cu viata de familie?

Irina Socol, SIVECO Romania: Armonios. Familia m-a sustinut si ma sustine in mod constant in munca mea pentru ca intelege ca imi place foarte mult ceea ce fac.

Citeste mai mult:

 

Aurelia Visinescu: Nu va lasati! Niciun inceput nu e usor!

“Incerca sa fii un om de valoare si nu neaparat un om de succes” - a fost sfatul lui Einstein de care Aurelia Visinescu, cel mai cunoscut oenolog din tara si CEO-ul companiei Domeniile Sahateni, a tinut cont pe tot parcursul profesional, indiferent de pozitia in care a reusit sa ajunga. Chiar daca acum este un model de urmat, Aurelia a avut si esecuri, insa a reusit sa treaca peste ele si sa aiba succes. Ea ii sfatuieste pe tinerii care se afla la inceput de drum sa nu renunte chiar daca inceputul este dificil. Numai asa vor reusi sa obtina ceea ce isi doresc.

Citeste mai mult:

 

Cand destinul vrea să reuşeşti nimic nu-ţi poate sta in cale!

Felicia Coteanu a reusit impreuna cu sotul ei sa puna pe picioare o afacere intr-un domeniu in care competitia este acerba: bijuteriile fashion. Desi acest tip de produse au reputatia de a parea simple decoratiuni, adevarul este cu totul altul: manufactura lor este una migaloasa si destul de costisitoare.

Felicia Coteanu a absolvit Liceul Economic, apoi a optat pentru Facultatea de Finanţe şi Contabilitate din cadrul Academiei de Studii Economice din Capitală. „Am decis să o abandonez pentru că nu-mi plăcea deloc domeniul în care urma să studiez, cum de altfel nu m-a încântat nici liceul. L-am făcut pentru că mi-au impus părinţii. Am şi acum regrete că nu am urmat ceea ce mi-am dorit: limbi străine sau arte. Am reuşit până la urmă să urmez unul dintre cele două domenii şi, deşi pare o întâmplare, cred că destinul şi-a spus cuvântul şi viaţa m-a dus către direcţia potrivită pentru mine. Cred că atunci când destinul vrea să reuşeşti nimic nu-ţi poate sta in cale”, spune cu nostalgie tânăra antreprenoare. În 94, după ce a abandonat facultatea, Felicia a plecat pentru patru ani şi jumătate în Africa de Sud.

Citeste mai mult: 

 

3 pasi care te duc mai aproape de o promovare

Conditiile de pe piata muncii sunt inca sub nivelul asteptarilor noastre, si da, ma refer aici la recrutari si pachete salariale. Multi tanjesc dupa acele vremuri dinainte de 2008, insa acele vremuri clar nu se mai intorc. Si atunci de ce sa vorbim de promovare, daca securitatea job-ului primeaza in fata oricarei dorinte de ascensiune?

Lucrurile se misca la nivel intern, in organizatii. Daca din afara peisajul pare anost, in interior se cern talentele. Acum angajatorii se gandesc de doua ori inainte de a neglija „potentialul” unui salariat. In acest context mi s-a parut inspirational urmatorul articol publicat de Erika Andersen, pe Forbes.com:

Ce ar fi daca ai avea un cufar cu aur, iar cineva ar veni la tine si ti-ar spune: „Ar trebui sa-mi dai si mie din el. Sunt vecinul tau de atata timp, asa ca merit si eu” sau „Stii, eu nu am nici un pic de aur asa ca ar trebui sa-l imparti pe al tau cu mine”. Cat de logic iti suna cele doua rugaminti?

Gandeste-te ca in fiecare zi vad angajati care cer ceva – o marire, o promovare, un job mai rasunator – folosind exact aceeasi logica de mai sus. Se duc la sefii lor si spun ceva de genul: „Promoveaza-ma pentru ca sunt aici de ceva timp si nu am fost promovat pana acum si am nevoie de mai multi bani”. Motivul pentru care o astfel de rugaminte nu da rezultate este urmatorul: este o cerere egoista. Este vorba despre „ce ai tu nevoie” versus „ce faci pentru organizatie”.

Inainte de a scrie cateva sfaturi despre cum sa iti cresti sansele la o promovare trebuie sa precizez urmatoarele: daca seful tau nu este o persoana de incredere, este excesiv de autoritar si inchis, atunci cel mai sigur promovarea nu va fi aparea prea curand. Din pacate, astfel de sefi, nesiguri pe ei insisi, se simt amenintati de angajatii care aduc plus valoare si nu pot construi o relatie autentica cu subordonatii lor.

Prin urmare, plecand de la premisa ca seful tau este o persoana rezonabila, iata 3 mijloace care te pot aduce mai aproape de o promovare:

1. Indeplineste-ti actualul job foarte foarte bine – destul de des vad oameni care fac lobby pentru pozitii mai mari, mai interesante, mai sus in ierarhie, cand ei nici macar nu fac o treaba atat de buna in actuala pozitie (si unii dintre ei au si scuze pentru aceasta atitudine: „ Nu ma simt destul de provocat pentru a excela”, „Nu se ridica la nivelul competentelor mele”). Cea mai buna cale de a demonstra ca esti pregatit pentru urmatoarea treapta ierarhica este sa fii cel mai bun in ceea ce faci acum. Fii acum acel factor de plus valoare. Sa fii extraordinar in actuala functie, fara sa te epuizezi, este cea mai buna recomandare. Cand oameni vad ca cineva face o treaba foarte buna fara sa se extenueze, intrebarea logica este: „oare de cate este capabil acest om?!”.

2. Ridica mana – Cand cineva din echipa ta cere ajutor, iar tu poti sa i-l oferi fara sa iti compromiti propriile rezultate, spune “Da”. De multe ori ne lasam cuprinsi de o stare cumva reflexiva, de tipul „ nu e treaba mea” - cand sefii se gandesc pe cine sa promoveze ei nu se raporteaza doar la cei care obtin rezultate bune, ci si la cei care contribuie la succesul intregii echipe. Si cand colegii au ocazia sa contribuie la succesul altuia, este mult mai probabil ca ei sa sustina persoana care a fost langa ei cand au avut nevoie. Si asa ajungem la punctul 3...

3. Fii aliatul celor pe care ti-i doresti ca aliati – la fiecare loc de munca vei avea aliati (oameni care te vor ajuta sa obtii succesul), adversari (oameni care te vor impiedica sa obtii succesul) si observatori (cei care se vor multumi sa priveasca de pe margine). In drumul tau spre promovare trebuie sa iti construiesti aliante cu cei care pot influenta acea decizie. Asa ca sigur vei vrea sa dezvolti o alianta cu seful tau, insa nu trebuie sa neglijezi si celelalte persoane care ar poutea avea un cuvant de spus (de exemplu, seful sefului tau sau seful de la HR sau chiar colegul tau).

Ce trebuie sa intelegi este ca nu vorbesc despre niste politici josnice si murdare de a obtine o promovare. Cea mai buna modalitate de a-ti crea aliati este sa fii tu la randul tau un aliat. Si tu trebuie sa contribui la succesul altora.
Daca te vei concentra pe modul in care poti aduce valoare in organizatie si in jurul tau atunci vei fi mai aproape de urmatoarea treapta din cariera ta.

Citeste mai mult:
http://www.cariereonline.ro/articol/3-pasi-care-te-duc-mai-aproape-de-o-promovare

 

Visuri implinite

Niciodata nu a fost mai usor sa-ti urmezi visul din copilarie ca acum, cand ai la dispozitie toate informatiile si resursele necesare sa-ti revolutionezi viata. Ioana Calen va prezinta cateva exemple care au demonstrat ca este posibil sa ai succes urmandu-ti pasiunea cu orice pret.

Suntem expusi la cea mai mare diversitate si cantitate de informatie din istorie, iar impactul acestor resurse se resimte la nivel individual printr-o mai mare libertate si relaxare in alegerile de viata. Trendul extreme connoisseurs isi are radacinile in cultura do it yourself, foarte populara in design (vezi orientarea din ultimii ani catre hand made), s-a extins la pasionatii de bucatarie care si-au dus la extrem abilitatile cu ajutorul sutelor de site-uri si emisiuni de specialitate si a atins apogeul in cunostintele proaspetelor mamici cu privire la vaccinare, alimentatie, educatie sau sanatate, care le depasesc adesea pe cele ale specialistilor in domeniu. Este atat de usor sa patrunzi tainele unui domeniu, oricat de nisat, cand ai atatea resurse la dispozitie, incat uneori poti fi captivat intru totul.

Citeste mai mult:

PARTENERI

Proiect derulat de SIVECO Romania, Academia de Studii Economice din Bucureşti şi agenţia de presă Mediafax




AUTENTIFICARE

Imagine CAPTCHA
Introduceţi caracterele prezentate in imagine.

FORMULARE

În cadrul proiectului vor fi folosite toate tipurile de chestionare elaborate în contextual participării la evenimente, care vor pune accent pe indicatorii stabiliţi cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor personale. Impresiile participanţilor la diferite evenimente vor fi consemnate pe formularele special întocmite, macheta acestora fiind concepută pentru consemnarea tuturor datelor necesare realizării indicatorilor proiectului.