Din nou despre femeile de succes si nu numai…

TOPUL Forbes al celor mai puternice femei din lume în 2013
 Florin Badescu - Mediafax

Editorii publicatiei Forbes au publicat topul din 2013 al celor mai puternice femei din lume, printre acestea aflându-se Melinda Gates, sotia patronului companiei Microsoft si Hillary Clinton, care a coborât câteva pozitii fata de anul trecut.

TOPUL Forbes al celor mai puternice femei din lume în 2013 (Imagine: Shutterstock)

Cancelarul german Angela Merkel s-a mentinut pe prima pozitie în topul Forbes din 2013 al celor mai puternice femei din lume, devansându-le pe Dilma Rousseff, presedintele Braziliei, si pe Melinda Gates, sotia patronului companiei Microsoft.

Este pentru a treia oara consecutiv când Angela Merkel a fost considerata de editorii revistei Forbes drept cea mai puternica femeie din lume si a opta oara în ultimii zece ani.

"Ea este coloana vertebrala a Uniunii Europene si poarta destinul monedei euro pe umerii ei", afirma jurnalistii de la Forbes.

Hillary Clinton a pierdut locul al doilea pe care l-a ocupat în 2012, dupa ce a parasit Departamentul de Stat american. Ea a coborât pe locul al cincilea, imediat dupa prima doamna a Statelor Unite, Michelle Obama, care se afla pe locul al patrulea.

Topul 10 al celor mai puternice femei din lume este completat, în ordine, de Sheryl Sandberg - director general al companiei Facebook, Christine Lagarde - director general al Fondului Monetar International (FMI), Janet Napolitano - secretarul Departamentului de Securitate Interna din Statele Unite, Sonia Gandhi - presedinta Partidului indian al Congresului si Indra Nooyi - CEO al PepsiCo.

Cea mai tânara din aceasta lista, dominata în continuare de americance, ramâne excentrica Lady Gaga (27 de ani, locul al 45-lea), iar cea mai vârstnica este regina Elizabeth a II-a a Marii Britanii (87 de ani, locul al 40-lea).

Cele mai puternice 100 de femei din lume lucreaza în tehnologie, afaceri, mass-media, politica, industria de divertisment si pentru fundatii de caritate. Puterea acestor femei provine din averile lor, din cotele de audienta, dar si din influenta si popularitatea de care se bucura pe retelele de socializare, sustin jurnalistii de la Forbes.

În top 100 mai apar realizatoarea TV Oprah Winfrey (locul al 13-lea), cântareata Beyonce (locul al 31-lea), actrita Angelina Jolie (locul al 37-lea), actrita Sofia Vergara (locul al 38-lea), Anna Wintour, redactorul-sef al revistei americane Vogue (locul al 41-lea), cântareata Shakira (locul al 52-lea), Arianna Huffington, creatoarea site-ului Huffington Post (locul al 56-lea), stilista Miuccia Prada (locul al 58-lea) si creatoarea de moda Diane Von Furstenberg (locul al 74-lea).

http://www.mediafax.ro/externe/topul-forbes-al-celor-mai-puternice-femei-din-lume-in-2013-10894828

 

Biroul meu de acasă

Managerii companiilor multinationale îsi fac frecvent exercitiile cardio în salile de fitness din hoteluri. Iar asistentele lor, între doua ferestre spalate si o prajitura pentru cei mici, le aranjeaza direct de acasa întâlnirile de afaceri. Asa ca, într-o duminica, sub un cires înflorit din Cismigiu, cu laptopul în brate, Alina Aliman se întreaba când biroul si „acasa“ au devenit unul si acelasi lucru? Si, mai ales, unde ar trebui sa se opreasca confuzia?

Exact: as vrea sa stiu când a disparut linia de demarcatie (si asa destul de fina) între ceea ce înseamna „birou“ si ceea ce înseamna „viata personala“? Pentru ca, sa fim seriosi, în urma cu ani de zile programul flexibil era un concept înca la început de drum. Orele de munca începeau la fix si se terminau asemenea.

Lucrai de acasa doar daca erai liber-profesionist sau ajungeai sa îti platesti facturile la întretinere în timpul programului tau de lucru doar daca erai agent de vânzari (sau proprietarul propriei tale afaceri). La birou nu dadeai telefoane „în interes personal“ si acasa te deconectai cu o carte buna, un film amuzant alaturi de prieteni sau o ora cu bicicleta în parc. Tehnologia avansata, mobilitatea extraordinara a ultimilor ani, faptul ca poti fi mereu conectat cu echipa ta prin telefon, e-mailuri, videoconferinte, programe de „control“ al computerelor de la distanta – toate acestea au facut ca locul în care îti desfasori activitatea sa nu mai aiba atât de multa importanta.

Sa nu conteze ca poti sa faci modificari importante la un proiect chiar daca esti în vacanta la schi, la mare departare de oras. Si nici faptul ca poti, în pijama, la 9 dimineata, sa trimiti e-mailuri cu oferte catre partenerii de afaceri în timp ce... dai cu aspiratorul. Dar, pe de alta parte, a însemnat sa fii si mereu conectat, sa nu lasi vreodata problemele de la birou... la birou.

„Aceasta îmbinare a lumilor, cea personala si profesionala, a aparut, cel mai probabil, în urma dezvoltarii noilor tehnologii si a diversificarii pietei muncii, având în vedere ca acum oricine poate lucra de oriunde, atâta timp cât are un laptop si o conexiune buna la internet“, confirma Andreea Mihaescu, asistent de relatii publice si comunicare la BestJobs Recrutare. Avantajele sunt multe, nimic de spus: de ce sa mai astepti pâna a doua zi dimineata când poti rezolva în pauza de publicitate doua-trei e-mailuri? Sau de ce n-ai spala si câteva rufe daca tot esti acasa, iar videoconferinta cu partenerii de peste ocean începe abia peste o ora? Sau de ce nu ai profita de salile de fitness bine echipate ale hotelurilor câta vreme esti plecat? Si cine spune ca, atâta vreme cât fetita ta face piruete la ora de balet, tu nu poti redacta un raport pe laptop? Si, dupa cum o arata statisticile, cei mai multi dintre noi deja nu mai compartimentam atât de strict experientele si activitatile. E bine, e foarte rau?

„Dupa parerea mea, conceptul de work-life balance nu mai este de actualitate. Stiu o multime de manageri care lucreaza de acasa, sefi de echipe virtuale si  antreprenori care îsi aleg stilul de viata în concordanta cu prioritatile de moment. Poti sa intri într-un telco de oriunde ai fi, smartphone-urile îti permit asta. Si am vazut multi profesionisti care mai degraba prefera sa fie într-un spatiu în afara biroului când au de stabilit lucruri realmente importante. Pe de alta parte, life is work! A citi, a îti lua ragazul de a analiza cu grija deciziile importante – de acasa sau de la birou –, a face sport si a te ocupa de sanatatea proprie sau de familie sunt si ele adevarate munci“, explica Mihai Stanescu, executive coach, RoCoach.

Toată lumea câştigă?

La prima vedere, situaţia pare una în care toată lumea câştigă: timpul e tot mai bine fructificat, problemele se rezolvă mai repede. Însă oare acest amestec prea violent al lumilor nu are şi efecte negative? „Pot să-mi fac programul aşa cum vreau eu. Aşa că e OK să pregătesc mâncarea celor mici dimineaţa şi, câtă vreme îi aştept să iasă de la ora de tenis, să răspund la e-mailuri în maşină, în parcare. Există şi reversul medaliei: mi se întâmplă de multe ori, seara, să fiu nevoită să vorbesc la telefon cu nişte clienţi aflaţi pe un alt fus orar, iar copiilor să le citească poveşti bona“, îmi spune amica mea Irina.

„M-am obişnuit însă cu ritmul ăsta de lucru. Doar că uneori mă trezesc noaptea şi, din reflex, deschid telefonul şi verific dacă nu am vreun e-mail urgent la care trebuie să răspund. Ştiu că poate aştepta şi până mâine, dar nu mă pot opri să o fac“, admite ea.
 „Aşa este: viaţa personală se amestecă din ce în ce mai mult cu cea profesională în România, şi nu există nicio şansă ca acest proces să se oprească în viitorul apropiat şi, cu atât mai puţin, să se inverseze, aşa cum am auzit că s-ar întâmpla prin unele locuri, ca în Canada, de pildă.

Poate pentru că presiunile vin din multe părţi“, explică specialistul în recrutare George Butunoiu, care continuă: „Puţini sunt în stare să facă şi altceva semnificativ şi cu valoare în viaţa lor în afară de job şi, prin urmare, când au prea mult timp liber sau libertate devin neliniştiţi, se alarmează, devin conştienţi de responsabilitatea actelor lor şi a rezultatelor. Or, responsabilitatea e o povară pentru mulţi; e mult mai comod, din punct de vedere psihologic, să renunţi la o parte din libertate în schimbul preluării responsabilităţilor asupra eşecurilor de către alţii. Oamenilor nu prea le place să rămână singuri cu ei înşişi, obligaţi la introspecţie. Nu numai că nu le place asta, ci adesea intră în panică de-a binelea.

Nu pot să stea liniştiţi. Şi, evident, având la îndemână calculatoarele, internetul, comunicarea instantanee, inclusiv cu vizualizare directă, e greu să rezişti. Mai ales dacă vrei să te şi îmbogăţeşti, să impresionezi pe unii sau să faci în ciudă altora, să găseşti un job mai bun, să îţi trimiţi copiii la şcoală în străinătate. Şi peste toate acestea, au apărut şi greutăţile suplimentare legate de criză, când trebuie să munceşti de două ori mai mult ca să câştigi jumătate din cât făceai înainte. Iar modelul cultural occidental, construit în jurul valorilor legate de individualism, nu îţi lasă prea multe opţiuni în această privinţă“.

Prin urmare, luăm masa de duminică alături de prieteni şi vorbim despre job, facem cumpărăturile pentru ziua nepoţelului în ora rămasă liberă până la şedinţă, verificăm compulsiv e-mailul chiar în timpul filmului şi, dacă cumva am rămas fără baterie la smartphone, e dezastru! Şi, atunci, ne întrebăm: n-ar trebui totuşi să existe un prag, care să delimiteze cumva cele două paliere ale vieţii fiecăruia dintre noi? La muncă să fim atenţi la ceea ce facem acolo (fără chat-uri inutile şi filmuleţe amuzante), iar acasă să acordăm iubitului sau familiei atenţia cuvenită (scoţând din scenă computerul, şi smartphone-ul)?

„Sigur că ar trebui să existe linii de demarcaţie. Aşa cum văd eu lucrurile, problema este doar exagerarea într-o direcţie sau alta. Ideea este să îţi menţii active toate sistemele vieţii, tot ce îţi aduce satisfacţie, succes, bucurie, poftă de viaţă. Aici văd, de multe ori, neclarităţi la oamenii şi echipele cu care lucrez: s-au obişnuit să funcţioneze într-un anume fel, iar lumea se schimbă constant. Şi prin urmare nu mai pot răspunde eficient şi cu suficient entuziasm la provocările vieţii de business. Cum să stabilim limite fără să ne afectăm viaţa? Păi eu aş zice... să ne afectăm viaţa! Masiv. Către mai bine. Să schimbăm tot ce nu mai merge şi să stabilim cel mai scurt timp posibil pentru a finaliza proiectele în care suntem implicaţi zi de zi“, susţine coach-ul Mihai Stănescu.

Am putea face şi altfel?

„După ce vreo doi ani am fost efectiv legat de telefon, după ce am ajuns la faza în care mă trezeam din somn să îmi verific e-mailul şi după ce prietena mea s-a supărat că la o cină romantică am stat cu ochii în smartphone pentru că aveam o discuţie despre un proiect cu unul dintre colegii mei, am decis s-o iau mai uşor. Încerc să fiu cât mai eficient la birou, să nu las vreodată lucruri nerezolvate, chiar dacă mai stau o oră în plus. Dar atunci când plec, să ştiu că doar vreo urgenţă cu adevărat serioasă m-ar putea determina să îmi întrerup plimbarea în parc sau să ies din sala de cinema“, spune Alexandru.

„Evident, lucratul de acasă presupune un nivel de încredere mult mai ridicat din partea angajatorului în angajaţii săi. Destul de greu în România, care are cel mai scăzut nivel de încredere generalizată din Europa, şi asta de foarte mulţi ani“, punctează specialistul în recrutare George Butunoiu. Iar recent, lumea businessului a fost luată prin surprindere când Marissa Mayer, CEO al Yahoo!, a luat decizia de a „rechema“ la birou toţi angajaţii care lucrau de acasă, decizie văzută ca un „pas înapoi“ de către experţii în resurse umane şi training (având în vedere că, recent, studiile au arătat că mai bine de două treimi dintre companii încurajează lucrul de acasă).

„E OK să ai libertatea să munceşti de acasă; am înţeles că peste 20.000 de români fac asta deja“, spune prietenul meu Alexandru. „Nu ştiu dacă eu aş putea lucra doar aşa. Uneori, ai nevoie să te consulţi cu cineva, şi cred că munca în echipă, brainstorming-ul pot fi utile uneori, chiar dacă e plăcut să ai programul tău propriu. Poate ar trebui să găsim cu toţii un echilibru?!“

„Nu cred că există un adevăr universal valabil în ceea ce priveşte modul în care trebuie abordat un job. Foarte mulţi au nevoie de linişte completă pentru a se concentra şi rămân concentraţi multă vreme pe acelaşi task, însă la polul opus al spectrului stau cei care lucrează mai bine atunci când sunt sub presiune sau sunt foarte ocupaţi. Iar pentru a rămâne mereu ocupaţi, în priză, au nevoie să facă mai multe lucruri în acelaşi timp, chiar dacă asta înseamnă să îmbine lucrurile casnice cu cele de lucru“, susţine Andreea Mihăescu, BestJobs.

Aşadar, adevărul este, ca întotdeauna, undeva la mijloc. Nu trebuie să uităm de job atunci când plecăm în weekend (mai ales că oamenii cu care vorbim sau lucrurile pe care le vedem ar putea să ne inspire în rezolvarea mai rapidă a problemelor). Dar nici nu trebuie să ne mutăm patul de campanie pe holul firmei. Şi nici biroul sub un cireş înflorit din Cişmigiu, oricât de boem ar părea asta...

http://www.one.ro/lifestyle/timp-liber/biroul-meu-de-acasa-10799869

 

PREMIERĂ la FIFA: O femeie a fost aleasă pentru patru ani în Comitetul Executiv
Luminita Turcu

Lydia Nsekera (Burundi) a devenit prima femeie din istorie aleasa pentru patru ani în Comitetul Executiv al FIFA, vineri, la Congresul din Insulele Mauritius, în timp ce alte doua femei au fost cooptate pentru un an.

Lydia Nsekera (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Moya Dodd (Australia) si Sonia Bien-Aime (Insulele Turks si Caicos) au fost cooptate pentru un an.

Anul trecut, la Congresul de la Budapesta, Lydia Nsekera a devenit prima femeie care a intrat în comitet, fiind cooptata doar pentru an.

Este pentru prima oara când trei femei intra în acelasi timp în Comitetul Executiv.

http://www.realitatea.net/comisia-europeana-recomnada-egalizarea-varstei-de-pensinare-la-barbati-si-femei_1192777.html#ixzz2c8xZEnnd 

http://www.mediafax.ro/sport/premiera-la-fifa-o-femeie-a-fost-aleasa-pentru-patru-ani-in-comitetul-executiv-10915205

 

Comisia Europeană recomandă egalizarea vârstei de pensionare la bărbaţi şi femei

Exista preocupari cu privire la sustenabilitatea si adecvarea sistemului de pensii, având în vedere procentul scazut al contribuabililor care sunt activi pe piata muncii fata de procentul persoanelor care beneficiaza de drepturi de pensie. România este în prezent unul dintre cele doua state membre care nu a luat înca nicio decizie în sensul egalizarii vârstei de pensionare pentru femei si pentru barbati si în care rata de ocupare a lucratorilor vârstnici (41,4 % în 2012) este considerabil mai mica decât media UE. 

Comisia Europeana a adoptat miercuri, la Bruxelles, un document care recomanda României sa depuna eforturi în perioada 2013-2014 astfel încât sa finalizeze programul de asistenta financiara UE-FMI, sa asigure o consolidare fiscala favorabila cresterii economice si sa puna în aplicare strategia bugetara pentru anul 2013 si perioada ulterioara conform calendarului prevazut, asigurând astfel atingerea obiectivului pe termen mediu pâna în 2015.

 De asemenea, executivul comunitar - care i-a propus Consiliului UE sa aprobe încetarea procedurii de deficit excesiv pentru România, precum si pentru Italia, Ungaria, Letonia si Lituania - a recomandat tarii noastre sa-si amelioreze sistemul de colectare a impozitelor prin aplicarea unei strategii cuprinzatoare de asigurare a conformitatii fiscale si sa combata munca nedeclarata. 

România ar trebui sa continue reformele în sistemul sanatatii pentru a spori eficienta, calitatea si accesibilitatea acestuia, în special pentru persoanele defavorizate si pentru comunitatile îndepartate si izolate si sa reduca recurgerea la spitalizarea excesiva a pacientilor. 

Tarii noastre i se mai recomanda sa asigure o mai buna participare pe piata muncii si sa sporeasca capacitatea de insertie profesionala si productivitatea fortei de munca prin revizuirea si consolidarea politicilor active în domeniul pietei fortei de munca, prin asigurarea de servicii de formare si îndrumare individualizate si prin promovarea învatarii pe tot parcursul vietii. În plus, este necesar sa finalizeze reforma serviciilor de asistenta sociala prin adoptarea legislatiei relevante si prin combinarea sistematica a acesteia cu masuri de activare si sa asigure aplicarea pe teren a Strategiei nationale de integrare a romilor. 

În privinta sistemului de învatamânt, CE recomanda accelerarea reformei, inclusiv prin consolidarea capacitatii administrative atât la nivel central, cât si la nivel local, evaluarea impactului reformelor, accelerarea reformelor în domeniul învatamântului profesional si al formarii si aplicarea unei strategii nationale cu privire la fenomenul parasirii timpurii a scolii. 

O alta recomandare adresata României este consolidarea guvernantei si a calitatii institutiilor si a administratiei publice, în special prin îmbunatatirea capacitatii de planificare strategica si bugetara, prin sporirea profesionalismului functionarilor publici printr-o mai buna gestionare a resurselor umane si prin întarirea mecanismelor de coordonare între diferitele niveluri de guvernare. 

României i se mai recomanda sa-si amelioreze si simplifice mediul de afaceri, în special prin reducerea sarcinii administrative pentru IMM-uri si prin punerea în aplicare a unei strategii coerente în materie de e-guvernare si sa faciliteze si diversifice accesul IMM-urilor la finantare. 

Documentul adoptat miercuri de CE aminteste ca, la 30 aprilie 2013, România si-a prezentat Programul de convergenta pentru perioada 2012-2016 si Programul national de reforma pentru 2013, iar pentru a se tine seama de legaturile dintre cele doua programe, acestea au fost evaluate în acelasi timp de executivul UE. 

Pe baza evaluarii, Consiliul considera ca scenariul macroeconomic care sta la baza previziunilor bugetare din program este plauzibil si coerent cu evaluarea facuta de Comisia Europeana în ultimele sale previziuni. Datorita eforturilor substantiale de consolidare pe care le-a depus si în conformitate cu recomandarea Consiliului, România si-a redus în 2012 deficitul public pâna sub pragul de 3%. 

Potrivit aceleiasi evaluari, principalele riscuri pentru Programul de convergenta sunt legate de aplicarea unor eventuale corectii financiare suplimentare referitoare la absorbtia fondurilor UE sau de finantarea din bugetul national a proiectelor prioritare, de acumularea de noi arierate, în special la nivelul administratiilor locale, si de progresele limitate înregistrate în ceea ce priveste restructurarea întreprinderilor detinute de stat. Datoria publica a României continua sa fie relativ scazuta, reprezentând anul trecut 37,8 % din PIB. Se a.teapta ca nivelul datoriei publice sa creasca pâna la 38,6 % în 2014, mentinându-se însa sub plafonul de 60% din PIB pe durata de derulare a programului. 

O provocare majora pentru sistemul fiscal al României este nivelul redus de conformitate fiscala, în special în ceea ce priveste TVA si impozitarea veniturilor salariale. Nivelul taxelor de mediu este sub media Uniunii Europene. Datoria publica a României este în continuare scazuta, reprezentând în 2011 un nivel de 34,7 % din PIB. Se asteapta ca nivelul datoriei publice sa ajunga la 38% în 2014, mentinându-se însa sub plafonul de 60% din PIB. Cu toate ca România nu risca sa fie supusa presiunilor bugetare pe termen scurt sau mediu, pe termen lung este expusa unui risc de intensitate medie ca urmare a cheltuielilor legate de îmbatrânirea popula.iei. 

Exista preocupari cu privire la sustenabilitatea si adecvarea sistemului de pensii, având în vedere procentul scazut al contribuabililor care sunt activi pe piata muncii fata de procentul persoanelor care beneficiaza de drepturi de pensie. România este în prezent unul dintre cele doua state membre care nu a luat înca nicio decizie în sensul egalizarii vârstei de pensionare pentru femei si pentru barbati si în care rata de ocupare a lucratorilor vârstnici (41,4 % în 2012) este considerabil mai mica decât media UE. 

Sectorul sanatatii din România se caracterizeaza prin inegalitati importante din punctul de vedere al accesului la servicii si al calitatii acestora, inegalitati datorate, printre altele, si utilizarii ineficiente a resurselor si gestionarii defectuoase. Au fost demarate reforme pentru îmbunatatirea eficientei sistemului de sanatate, dar sunt necesare în continuare eforturi sustinute în acest sens. 

Productivitatea fortei de munca a României este, în continuare, printre cele mai scazute din UE. Calitatea serviciilor de activare profesionala în sectorul public, de cautare a unui loc de munca si de reorientare profesionala este, în continuare, relativ scazuta. Capacitatea administrativa redusa nu permite formularea eficienta de politici active în domeniul pietei fortei de munca prin furnizarea de servicii personalizate de calitate, asa cum nu permite nici o mai buna integrare a politicilor active si pasive în domeniul pietei fortei de munca. 

Ratele de ocupare si de activitate în rândul tinerilor au fost în 2012 printre cele mai scazute din UE (23,9 % si, respectiv, 30,9 %), în timp ce rata somajului în rândul tinerilor a fost ridicata, situându-se la 22,7 % în 2012. În România, procentul tinerilor care nu sunt încadrati profesional si nici nu urmeaza vreun program educational sau de formare este ridicat si în crestere (16, 8 % în 2012). 

Capacitatea administrativa insuficienta este o sursa principala de preocupare pentru România. Administratia publica se caracterizeaza printr-un cadru juridic incoerent, prin recurgerea frecventa la ordonante de urgenta, printr-un nivel scazut de cooperare interministeriala si printr-o birocratie excesiva. Eficienta acesteia este, de asemenea, subminata de o carenta a competentelor, de lipsa transparentei în ceea ce priveste recrutarea personalului si de o rata ridicata de rotatie a personalului de conducere. 

Slaba capacitate administrativa se reflecta în rata scazuta de absorbtie a fondurilor UE. Obiectivul de absorbtie convenit pentru sfârsitul anului 2012 în cadrul programului de asistenta financiara al UE nu a fost atins, existând un decalaj considerabil fata de acesta. La sfârsitul anului 2012, absorbtia cumulativa era de 5,53 miliarde euro sau 20,2 % din totalul fondurilor structurale, de coeziune si agricole disponibile, adica cu 2,47 miliarde euro mai putin decât obiectivul stabilit în cadrul programului pentru sfârsitul anului 2012, care era de 8 miliarde euro. Rata de absorbtie a fondurilor structurale si de coeziune este si mai scazuta, fiind de 13% la sfârsitul lunii martie 2013. În cea mai mare parte a celei de a doua jumatati a anului 2012, nivelul de absorbtie a fondurilor UE a stagnat, dupa ce auditorii nationali si europeni au identificat o serie de deficiente la nivelul sistemelor de gestiune si de control si în ceea ce priveste achizitiile publice. Exista un risc semnificativ ca o parte substantiala din fondurile structurale si de coeziune sa fie dezangajate în 2013. 

România se confrunta cu o serie de dificultati în ceea ce priveste competitivitatea economica, productivitatea în sectorul industrial si al serviciilor ramânând scazuta. Principalele probleme sunt un mediu de afaceri slab dezvoltat si o sustinere insuficienta a cercetarii si dezvoltarii. Îmbunatatirile aduse mediului de afaceri ar trebui integrate într-o strategie mai larga si coerenta de e-guvernare, care sa promoveze o cultura administrativa a transparentei si a securitatii juridice si sa furnizeze servicii online mai bune pentru public. România ar trebui, de asemenea, sa depuna eforturi pentru a facilita accesul IMM-urilor la finantare si pentru a reduce sarcina administrativa care le revine acestora.

SURSA  REALITATEA.NET

 

De ce avem nevoie de feminism. Răspunsuri, într-o nouă carte despre puterea femeilor şi egalitatea de gen 

Libraria Bastila a gazduit, marti, lansarea cartii „Feminism modern reflexiv”, lucrare care cuprinde analize critice ale unor perspective teoretice asupra intereselor de gen.

Ideologia feminista a primit în ultimii ani tot mai mult spatiu în viata publica, datorita vocilor puternice ale activistelor si activistilor care promoveaza egalitatea de gen, de aceea volumul „Feminism modern reflexiv” vine ca o completare care sustine actiunile feministe.

Autoarea volumului, Oana Baluta, este una dintre aceste voci si considera ca reflexivitatea modernista este necesara deopotriva în teoria politica, cât si  în teoria politica feminista.

„Feminism modern reflexiv”, publicata de Editura Tritonic, este „o poveste în care personajele principale sunt concepte, teorii,  subliniaza un anumit mod de a reflecta la aceste teorii si concepte în contextul românesc al relatiilor de gen si al teoretizarii acestora”, dupa cum marturiseste autoarea, profesoara la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti si la SNSPA.

Cartea propune un model de analiza si de întelegere a intereselor politice, care „corespunde unui feminism modern(ist) reflexiv, un feminism mai ponderat, mai coerent, neahtiat de nou cu orice pret, ci mai degraba de relevanta sa pentru ca interesele femeilor sa ramâna preponderent politice, care pastreaza si modifica în acelasi timp”, a spus Oana Baluta.

Volumul mai contine o parte consistenta de cercetare care include si munca de teren, respectiv interviuri si focus-grupuri pe care autoarea le-a facut în locuri diferite din tara.

„Mi-am dorit mult sa gasesc o formula care sa armonizeze perspectiva asupra intereselor comune ale femeilor cu contextul diversitatii, al diferentelor între femei si în acelasi timp sa tin vie si centrala perspectiva politica”, a explicat Oana Baluta despre feminismul modern.

La evenimentul de lansare au participat si Mihaela Miroiu, profesoara, autoare si militanta feminista, Bogdan Hrib, fotojurnalist si scriitor, Lazar Vlasceanu, profesor si sociolog, Maria Bucur, profesoara la Universitatea Indiana Bloomington SUA.

Oana Baluta Este lector universitar doctor în cadrul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti. În anul 2005 a absolvit Masteratul de Gen si Politici Publice din Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA), iar în 2009 a obtinut titlul de Doctor în Stiinte Politice, în cadrul SNSPA.

Domeniile sale de interes sunt studiile de gen, în special dimensiunea de gen a reconcilierii dintre munca, familie si viata privata, reprezentarea politica a intereselor de gen/a intereselor femeilor. Este coordonatoarea volumelor Parteneri egali. Competitori egali (2007)- Editura Maiko, Sanse egale prin concilierea vietii de familie cu cariera (2007) - Editura Maiko, coautoare a volumelor Gen si interese politice (2007) - Editura Polirom,Justitie si Afaceri interne (2007) - Editura Tritonic si Conspiratia tacerii 2007) - Editura Arefeana, editoarea cartii Gen si putere Partea leului în politica româneasca (2006) - Editura Polirom.

http://www.romanialibera.ro/cultura/carte/de-ce-avem-nevoie-de-feminism-raspunsuri-intr-o-noua-carte-despre-puterea-femeilor-si-egalitatea-de-gen-303244.html

 

ATELIERUL EQUALITY PAYS OFF (Egalitatea între femei şi bărbaţi dă roade).
Atragerea şi păstrarea talentelor de top din rândul femeilor

Camera de Comerţ şi Industrie a României - Camera Naţională, în parteneriat cu Roland Berger Strategy Consultantsa organizat in data de 31 mai 2013 workshop-ul naţional din cadrul iniţiativei Equality Pays Off / Egalitatea dă rezultate, parte a Strategiei Directoratului General pentru Justiţie privind Egalitatea între Femei şi Bărbaţi 2010 – 2015, la Amfiteatrul Albastru din incinta Palatului Camerei Naţionale. Camera de Comerţ Naţională este partenerul iniţiativei în România.

Demersul a vizat atingerea unuia dintre obiectivele fundamentale ale Uniunii Europene - egalitatea între sexe, îndeosebi pe piaţa muncii - şi este adresat unui număr de peste 40.000 de companii din 34 de ţări europene (cele 27 de state membre UE, Croaţia, Turcia, Macedonia, Serbia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein).

Proiectul îşi propune să ajute companiile să depăşească provocările care apar pe piaţa muncii printr-o mai bună integrare a forţei de muncă feminine.

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul este reprezentat de lideri ai mediului de afaceri şi factori decizionali din statele reiterate, urmărindu-se evidenţierea modelului de afaceri pentru o mai bună abordare a potenţialului de forţă de muncă feminină şi sprijinirea companiilor în atragerea candidaţilor de top în procesul de selecţie a angajaţilor

Contact:
Dra. Cristina Ionescu
Şef Birou Relaţii Externe
Direcţia Reprezentare Camerală
tel.:  021 319 01 55
fax: 021 311 75 12
drc@ccir.ro

http://www.ccir.ro/evenimente/evenimente-organizate-in-parteneriat-cu-ccir/view/atelierul-equality-pays-off-egalitatea-intre-femei-si-barbati-da-roade-atragerea-si-pastrarea-talentelor-de-top-din-randul-femeilor

PARTENERI

Proiect derulat de SIVECO Romania, Academia de Studii Economice din Bucureşti şi agenţia de presă Mediafax




AUTENTIFICARE

Imagine CAPTCHA
Introduceţi caracterele prezentate in imagine.

FORMULARE

În cadrul proiectului vor fi folosite toate tipurile de chestionare elaborate în contextual participării la evenimente, care vor pune accent pe indicatorii stabiliţi cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor personale. Impresiile participanţilor la diferite evenimente vor fi consemnate pe formularele special întocmite, macheta acestora fiind concepută pentru consemnarea tuturor datelor necesare realizării indicatorilor proiectului.