Peste 80 de femei vor beneficia de instruire in folosirea calculatorului in cadrul proiectului “Sanse egale pentru cariere de succes”

84 de femei din Regiunea Bucuresti – Ilfov au primit sansa de a invata tainele calculatorului si a pasi in secolul XXI, urmand cursul de calificare Operator introducere, validare si prelucrare date, In iunie , in cadrul proiectului “Sanse egale pentru cariere de succes”,. Cursul se desfasoara la sediul Centrului de Pregatire in Informatica din Bucuresticare dispune de formatori cu experienta in domeniu si de dotari tehnice corespunzatoare unui inalt standard de calitate.

OBIECTIVELE TEMATICE ALE PROGRAMULUI DE FORMARE pentru grupul ţintă sunt:

  • Asimilarea  conceptelor de bază ale tehnologiei informaţiei, ale unui sistem de calcul, ale reţelelor de calculatoare precum şi a implicaţiilor privind utilizarea lor;
  • Utilizarea sistemului de operare WINDOWS  pentru stocarea, prelucrarea şi prezentarea informaţiei;
  • Formarea şi dezvoltarea abilităţii de tastare corecta;
  • Formarea şi dezvoltarea deprinderilor de utilizare a unui procesor de texte;
  • Însuşirea unor elemente de eficientizare avansata a lucrului cu un procesor de texte (Word)
  • Formarea şi dezvoltarea deprinderilor de utilizare a mijloacelor moderne de comunicare utilizând posta electronica;
  • Formarea deprinderilor de navigare in reţeaua Internet;
  • Formarea deprinderilor de proiectare si editare a prezentărilor electronice;
  • Definirea conceptelor principale ale utilizării colecţiilor de date organizate ca tabele (inclusiv noţiuni de calcul tabelar) sau ca baze de date;
  • Definirea principiilor de lucru cu  interfeţele grafice specifice aplicaţiilor informatice
  • Definirea conceptelor principale ale utilizării reţelelor de calculatoare;
  • Definirea conceptelor de bază ale proiectării şi realizării paginilor Web
  • Pregătirea şi urmărirea progresului personal al participanţilor în vederea elaborării unei lucrări originale ce va constitui proiectul de absolvire.

Aceste obiective ale cursului sunt sunt in concordanta cu unităţile de competenta din Standardul Ocupaţional:

  • Comunicarea la locul de munca,
  • Dezvoltarea profesionala,
  • Utilizarea calculatorului personal,
  • Aplicarea normelor de tehnica securităţii  muncii si de prevenire si stingere a incendiilor,
  • Aplicarea procedurilor de calitate,
  • Gestionarea suporturilor / dispozitivelor de stocare a datelor / documentelor,
  • Organizarea activităţii proprii,
  • Utilizarea echipamentelor periferice,
  • Asigurarea securităţii datelor / documentelor,
  • Introducerea si validarea datelor,
  • Prelucrarea datelor,
  • Transpunerea datelor pe suport

Durata de pregatire alocata programului de formare este de 390 ore, rezultata ca urmare a evaluării iniţiale a candidatelor participante la curs, prin aplicarea prevederilor normelor OUG 129/2000 privind posibilitatea reducerii duratei de instruire. Astfel, se  aloca 130 de ore pentru pregătire teoretică si

260 de ore pentru pregătire practică, in laboratoare dotate cu PC-uri si pe platform de e-Learning proiectata, încărcata cu conţinut de formare si administrata de furnizorul de formare CPI-SA

TEHNOLOGIA DE FORMARE utilizata,de tip “blended learning”; este o tehnologie eficienta si atractiva de formare, bazata pe combinarea optima de către formator in limitele unui plan de abordare prestabilit, a tehnicilor de formare si utilizarea adaptata la context (conţinut de formare, nivelul grupului ţinta, feedback-ul formarii) a instrumentelor (clasice si electronice) de formare, având la dispoziţie un mediu complex de formare:săli echipate cu calculatoare permanent la dispoziţia cursantelor, acces la conţinutul platformei electronice, suport de curs individual, materiale de instruire proiectate si personalizate, echipa de formatori. Acestia au experienta atât in formarea propriu-zisa cat si in proiectarea formarii, elaborarea de standarde ocupaţionale pentru fundamentarea FPC in domeniul TIC, proiectarea si utilizarea de medii complexe de formare, proiectarea si utilizarea de instrumente de evaluare a rezultatelor formarii.

Cursurile se incheie prin sustinerea examenului final care  consta intr-o proba teoretica si una practica. Dupa absolvire cursantele primesc CERTIFICATE DE CALIFICARE cu recunoaştere oficiala naţionala.

Programele de formare profesională adresate femeilor sunt implementate, in parteneriat, de catre SIVECO Romania şi Academia de Studii Economice din Bucuresti

Pe durata desfasurarii programului de formare cursantele beneficiaza de subventii care sustin din punct de vedere material cheltuielile cursantelor de participare la curs (transport zilnic, hrana).

Adresa Centrului de Pregatire in Informatica din Bucuresti, furnizor de instruire autorizat, este Str. Alexandru Averescu nr. 8-10, sectorul 1, corp “C”, Bucureşti.

Imagini aici

 

Reginele vinului din România sunt mai puternice ca niciodata
Ioana Mihai

O investiţie de cinci milioane de euro în domeniul vinurilor nu produce profit decât după ani buni. Via trebuie să ajungă la maturitate, iar vremea are un rol important. Oenologul Aurelia Vişinescu se aşteaptă ca 2013 să fie un an bun, ca vânzări, profit şi recoltă.

Piaţa vinului, cu o valoare anuală estimată de 350 de milioane de euro pe an, a atras interes din partea mai multor antreprenoare.

OANA BELU

Controlează Domeniile Ostrov, firmă care a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 7,5 milioane de lei, în creştere cu peste 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Podgoria Ostrov se întinde pe 1.300 de hectare. Alături de viţă-de-vie, compania mai deţine 500 de hectare cu pomi fructiferi şi 200 de hectare cultivate cu legume.

LUCHI GEORGESCU

Deţine afacerea Vincon, unul dintre cei mai mari producători de vin pe pe piaţa autohtonă. Cu o cifră de afaceri anuală ce se plasează în jurul a 30 de milioane de euro, compania are în portofoliu mărci ca Jad, Mioriţa sau Dorobanţ şi vinuri ca Beciul Domnesc, Comoara Pivniţei, Casa Vrancea 1949 sau 7 Păcate. Vincon are circa 2.000 ha în podgoriile Coteşti, Odobeşti, Panciu şi Huşi.

AURELIA VIŞINESCU

"Coordonez în detaliu producţia vinului, mai puţin via, pe care doar o supervizez", spune Aurelia Vişinescu, oenolog care a fondat propria afacere, Domeniile Săhăteni. Face vinuri, spune ea, de 20 de ani, iar viaţa a dus-o în această direcţie: a crescut la 50 km de Bucureşti, „voiam flori şi am ales să studiez horticultura„. Era în anul doi de facultate când a venit Revoluţia; ar fi vrut să renunţe atunci la studii, dar a descoperit ce-i plăcea cel mai mult: viticultura, „pentru că este foarte multă ştiinţă în vin„. În plus, a ajuns să lucreze în oenologie, o adevărată şansă, după cum recunoaşte chiar ea, „pentru că majoritatea femeilor lucrau în laborator„. A lucrat în cadrul mai multor firme de profil, dar, „ca orice oenolog, visam să am propria vie şi să fac vinul aşa cum îmi doream".

A lucrat în Africa, în Australia, dar nu-i place deloc în străinătate, departe de familie. „Am stat trei luni în Africa de Sud şi tăiam zilele de pe calendar; am plecat la aeroport cu 3-4 ore mai devreme pentru că nu mai aveam răbdare." A cunoscut viile din toată ţara, dar a ales să investească în zona Dealu Mare, care se întinde pe teritorii din Prahova şi Buzău. „Pura întâmplare face ca Săhăteni să fie şi locul în care am produs primul vin, în 1993.„ Zona are cea mai mare densitate de crame, „numai pe străduţa noastră fiind cinci crame funcţionale şi încă două în plan".

În acest moment, firma se autofinanţează cap-coadă, dar antreprenoarea spune că anii de început au fost foarte grei. „Au fost momente când dădeam cu capul din grindă în grindă, dar nu m-am gândit niciodată să renunţ. Cred foarte mult în mine şi asta m-a ajutat să nu renunţ." Deţine jumătate din acţiunile firmei, partenerul fiind un membru al familiei despre care spune că îi „datorează acest start-up„, pentru că a asigurat finanţarea acestuia. Cinci milioane de euro este pragul la care a ajuns suma investiţiilor, incluzând două proiecte cu bani europeni pentru dezvoltarea cramei, în valoare de 1,3 milioane de euro. „Întotdeauna proiectele depăşesc bugetul, la fel ca şi construcţia unei case, pentru că apar cheltuieli neprevăzute.„ Antreprenoarea spune că investiţia proprie a depăşit 2,5 milioane de euro, apropiindu-se mai degrabă de 3 milioane de euro. Pentru dezvoltarea firmei a accesat şi credite bancare, acum închise, iar în finanţarea actuală a firmei un rol important îl are şi cash-ul care se eliberează din amortizări, mai spune ea. Domeniile Săhăteni a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste un milion de euro, iar pentru 2013 „cred că vom depăşi un plus de 30%", apreciază antreprenoarea, care spune că firma a ajuns la break-even în momentul în care a atins rulaje de un milion.

„Marja brută este însă relativă, pentru că poate ajunge într-un an la 500%, iar în alt an să încheiem relativ pe pierdere." Concret, în momentul în care este construit preţul de vânzare al unui vin, „trebuie să iei în considerare că măcar un an din zece este prost în recoltele de struguri„. Or, producătorii de vin s-au confruntat cu această problemă şi în 2010, dar şi în 2012. Valoarea anuală a pieţei vinului este estimată la 350 de milioane de euro, potrivit informaţiilor Patronatului Naţional al Viei şi Vinului, iar la nivelul întregii ţări sunt circa 180.000 de hectare de teren cultivate cu viţă-de-vie. Pe parcursul ultimilor ani, segmentul vinurilor ieftine a înregistrat scăderi în vânzări, în 2013, de pildă, cu peste 10%. Rulajele cresc în segmentele mediu şi superior, cu preţuri de peste 20 de lei pe sticla de 750 ml. Poate din acest motiv chiar şi producătorii cu volume mari se axează tot mai mult pe vinurile din segmentele superioare de preţ.

 

Povestea tinerei care a renuntat sa lucreze pentru Mobexpert si si-a facut propria afacere cu mobila de lux
David

Diana Staicu este unul dintre putinii antreprenori români care au curajul sa faca afaceri cu mobila de lux, într-o perioada dificila, în care piata este în scadere, iar cei mai multi oameni de afaceri se orienteaza catre segmentul scazut de pret. 

"DACA TOTUL MERGE CONFORM PLANURILOR NOASTRE, vom deschide anul viitor într-o locatie centrala un birou de consultanta în amenajari interioare, vom integra si o oferta de bucatarii, iar în zona mobilierului de copii vrem sa dezvoltam comertul online. Nu ne dorim sa facem volum (...)", spune Diana Staicu. Ea detine francizele BoConcept, cu mobila de lux, si Flexa, cu mobilier pentru copii. Primul magazin BoConcept a fost deschis în august 2006, iar showroomul Flexa, în noiembrie 2009.

Diana Staicu a terminat Facultatea de Relatii Economice Internationale în 1997 si înca de atunci a început sa lucreze ca si colaborator al unor companii de comert exterior, iar apoi full-time din august 1997 în departamentul comercial al World Trade Center - Hotel Sofitel. Spune ca în perioada petrecuta aici s-a format ca specialist de vânzari si marketing, iar în aprilie 1999 s-a alaturat echipei de marketing din cadrul Dialog (astazi Orange).

Mai spune ca la Orange a facut marketing pur si ca a fost frumos, însa „birocratie mare", iar ritmul în care dorea sa se dezvolte era prea lent. De aceea în 2003 a acceptat propunerea lui Dan Sucu, proprietarul Mobexpert, de a conduce magazinul din Pipera: „Era cel mai mare si cu cea mai diversa colectie de mobilier si decoratiuni din tara (de la acea vreme - n.red.). A trebuit sa ma adaptez rapid, într-o luna am învatat toti furnizorii si toata colectia de mobilier, a trebuit sa ma integrez în echipa (...) În Mobexpert mi-am consolidat pasiunea pentru mobila si amenajari interioare si am realizat ca acest domeniu mi se potriveste.„

A DESCOPERIT BRANDUL BOCONCEPT ÎNTÂMPLATOR, LA SALONIC, ÎN 1999, DUPA CE A VIZITAT MAI MULTE SHOWROOMURI DE MOBILA SI DECORATIUNI INTERIOARE, dar abia dupa sapte ani a deschis primul magazin din România. A fost atrasa de linia moderna, curata a colectiei de mobila, dar si de atmosfera prietenoasa din magazin si spune ca pastreaza si acum primele decoratiuni cumparate de la Salonic.

Aceasta ar fi pe scurt povestea primului magazin BoConcept din România, însa cu cel de-al doilea brand pe care îl detine, Flexa, a fost o alta istorie. „Având BoConcept deja deschis, am observat ca sunt multi clienti interesati de mobilier de calitate pentru copii. Cu suportul Atasatului Comercial al Ambasadei Danemarcei în România, am semnat contractul de franciza exclusiva pentru România cu Flexa."

PARTENERI

Proiect derulat de SIVECO Romania, Academia de Studii Economice din Bucureşti şi agenţia de presă Mediafax




AUTENTIFICARE

Imagine CAPTCHA
Introduceţi caracterele prezentate in imagine.

FORMULARE

În cadrul proiectului vor fi folosite toate tipurile de chestionare elaborate în contextual participării la evenimente, care vor pune accent pe indicatorii stabiliţi cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor personale. Impresiile participanţilor la diferite evenimente vor fi consemnate pe formularele special întocmite, macheta acestora fiind concepută pentru consemnarea tuturor datelor necesare realizării indicatorilor proiectului.